ttypebbizz

Alla inlägg under april 2011

Av Ebbizz - 25 april 2011 17:36

Använd dina tankar och tänk bort din oro. Att oroa sig tar så mycket energi att du till slut inte orkar göra något konstruktivt. Att oroa sig löser inga problem och dessutom brukar vi oroa oss i förskott för saker som sedan inte inträffar.

Här är 5 tips:

* Släpp navelfokus och gör någon glad! När vi oroar oss, fokuserar vi väldigt mycket på oss själva och det är lätt hänt att vi fastnar i en nedåtgående tankespiral som gör oss nedstämda.

* Stimulera kroppen! När vi oroar oss så spänner vi ofta delar av kroppen vilket stoppar blodflödet så gör något för kroppen som massage, fotbad med massage, dansa, promenera, smörj in kroppen, peeling.

* Korrekt fakta! Kolla upp fakta så att du är säker på att du verkligen oroar dig för något som är verkligt.

* Andas! Att andas djupt, ända ner i magen är en ren välgärning för både kropp, själ och hjärna. Djupa andetag får dig att slappna av och syresätter blodet och viktiga inre organ, däribland hjärnan vilket gör att du kan tänka mer konstruktivt för att hitta en lösning om så behövs. Och när du koncentrerar dig på andningen så släpper du tankarna på oron.

* Vad är det värsta? Fundera ut det absolut värsta som kan hända, ställ dig sedan frågan: Och vad händer då? Fortsätt att ställ följdfrågor till dig själv så får du kontroll över oroskänslorna.

Av Ebbizz - 25 april 2011 17:27

Heey bloggen nu e jag hemma igen ;D Kom hem för någr timmar sen xD Men kommer inte kuna ladda upp bildenasom jaghar tagit :( för jag gömde sladen hs min pappa :( Men jag kommer blogga iallafall<3<3<3<3 Det va allt kommer skriva lite mer m helgen sen<3

<3

Av Ebbizz - 20 april 2011 17:52

Heey bloggen kommer inte kuna blogga från och med i mon :( Ska iväg till landet med min farmor och farfar ;D Kommer ta lite bilder där och laddar upp dom på tisdag det va väll allt ;D<3

Av Ebbizz - 18 april 2011 18:33

Du log mot mig, en sista gång.
Du var så lugn, som om du redan gett dig av.
Du såg på mig, att jag var rädd.

Hur kan man nånsin va berädd?

Jag fick låna en ängel,
som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
Du togs bort från mig, alldeles för tidigt.
Jag fick låna en ängel för en stund.

Du gav mig allt ett hjärta kan.
Du lever kvar i mig, så länge livet ger mig tid.
Du sa till mig: Var inte rädd.

Men säg mig hur kan man nånsin va berädd..


Min ängel..

   

Av Ebbizz - 18 april 2011 18:31

När nånting händer och det känns så kallt
Det ända man ser är mörkrets fall
Jag försöker se upp till himmelen nu
Men jag kan inte se dig något mer
Och ingen kan nånsin ta din plats i mitt liv
Och vad ska jag göra utan dig

Jag gråter ofta
Och vad ska jag göra utan dig
Alla minnen när du såg i mina ögon
Och ingenting får dig tillbaka nu

När allting var som svårast för dig
Så sa du adjö och lämna oss kvar
Mina tårar faller för min saknad är så stark
Så mycket tid du hade men nu är det över

Ännu ser jag dina tårar
Ännu hör jag din röst
Jag kommer ihåg ditt leende
Jag kommer aldrig lämna dig
Nej, inget kan få dig tillbaka nu


 

Av Ebbizz - 18 april 2011 18:27

Alla vet hur jag ska va
Men jag vill bara va jag
Just den jag är
Får jag bli så som jag vill
Eller är min vilja till
Mest till besvär?

:'(

Av Ebbizz - 18 april 2011 18:24

jag vill inte vara kvar, ta mig härifrån nu
jag letar efter meningen o jag känner ingenting, bara mina egna andetag vet bara att jag saknar
och snälla gud, när jag somnar låt mig inte vakna








:'(

Av Ebbizz - 18 april 2011 18:22

:'( Vad ska jag göra ? :''(

Presentation


Ebba heter jag. Du har just nu klickat deej in på en blogg som jag hoppas du vill stanna på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards