ttypebbizz

Alla inlägg under november 2011

Av Ebbizz - 5 november 2011 14:01

Okej, tänkte skriva lite fakta om Eminem då, även om ni som nu läser bloggen  antagligen kan det mesta om honom. Men det känns ändå bäst att göra det så let's go!

Marshall Bruce Mathers III, mer känd som Slim Shady eller Eminem, föddes den 17 Oktober 1972 i  Saint Joseph, Missouri. 
Han far, Marshall Bruce Mathers II, lämnade Eminem och hans mamma kost efter att Eminem föddes. Eminem har berättat han många gånger försökt få kontakt med sin far, men breven har aldrig kommit fram. Han har också berättat att han aldrig en har fått se foto på sin far. 

Eminem växte upp i Detroit med sin mor Deborah Mathers-Briggs (även kallad Debbie) i Detroit, där de flyttade runt allt för ofta, eftersom Debbie hade svårt att hitta jobb.

Eftersom de flyttade så mycket bytade Eminem skola ofta. Det ledde till att han hade svårt att hitta vänner och blev mycket mobbad. Han struntade i studierna och tillbringade den mesta tiden till att skriva rim och rappa. Det var hans morbor Ronnie som visade ett album för Eminem där låten Reckless av Ice-T fanns med och det var den som fick honom att bli intresserad av rappen. Då var Eminem nio år.


Musiken var hans tröst under skolåren som var mycket tuffa. Han fick ofta stryk och vid ett tillfälle blev han slagen tills han tappade medvetandet.

Eminem brukade rappa i skolans lunchrum och hans högsta dröm blev att slå igenom med musiken. Han hoppade av skolan i nionde klass och  började jobba på grillbaren Gilbert's Lodge, där han brukade rappa kundernas beställningar.

Under hans år som tonåring lärde han känna Kimberly Scott (även kallad Kim) och de gifte sig 1996. Den 25 December samma år fick de dottern Hailie Jade.  Han adopterade också, tillsammans med Kim, Kim's tvillingsysters dotter Alaina Marie Scott (även kallad Lainie), som aldrig har bott hos sin biologiska mamma.

Eminem och Kim skiljer sig, men gifter om sig år 2006, och då adopterar även Eminem Kim's dotter Whitney som hon fått med Eric Hartter. Dock skiljer sig Eminem och Kim 3 månader efter att de gift om sig, men Eminem har fortfarande vårdnanden om alla tre barnen.

Eminem har en halvbror som heter Nathan (även kallad Nate), som är född 3 Februrari 1986. De står varandra väldigt nära, och Nate har följt med mycket på Eminem's turneér. Tydligen så bor (eller bodde) Nate också hos Eminem då och då.

Ronnie Nelson, Eminem's morbror föddes 1971, alltså ett år innan Eminem. De växte upp som bra vänner och har alltid stått varandra nära. Ronnie betydde mycket för Eminem och det blev tufft för honom när Ronnie tog livet av sig 1992.

När sedan rapparen Proof, som var en nära vän till Eminem blev mördad den 11 April 2006 orkade inte Eminem mer. Han stannade i sitt hus och gjorde ingen musik på fem - sex år. Han tog droger och höll på att dö av en överdos av sömntabletter. Sedan släppte han albumet Relpse och det blev som en ny start på hans karriär.

  

 



Av Ebbizz - 5 november 2011 13:46

Cha cha bloggen , jag vet att jag inte bloggade mer igår kväll men det blev sent vi kollade på 2 filmer och jag orkade inte blogga efter filmen va jätte trött och när 2 filmen va slut va kl typ 1 ...

Men ja idag ska jag nog inte göra så mycket , ska åka till Line och hämta min laddare iallafall det är va jag vet att jag ska göra =D <3


Jag kan blogga om dagen senare ikväll =D <3


Dagen outfit

 

Tröja : Ginatricot

Byxor : Only




Jag =D


/ Blondii

Av Ebbizz - 4 november 2011 21:01

Hejj bloggen =) Bloggade inte igår jag vet men åkte till pappa och va på gården så satt ine vid datorn för kom in igen kl 10 och så gick jag ut med hunden sen gick jag och la mejj :P Va jätte trött men men

Jag vaknade runt 10 igår sen runt 12 kom min moster och hämtade mejj sen va jag hemma till 15 för då gick jag till bussen för att åka till Lindsdal =D

Men men idag vaknade jag runt 9 för min lillasyster kom in och väkte mejj -.- hahah <3 Sen gick jag ut med hunden runt 10 efter det satt jag vid datorn och tv:n :P Sen kom Linn och Niklas och vi gick till gården och va där tills mamma kom ohc hämtade mejj när hon kom åkte vi till city gross och handlade lit och när vi kom hem gjorde vi pizza =D Sen nu ligger jag i sängen och mamma i soffan på mitt rum och vi kolla på film så ska slula blogga lite nu ikväll bloggar igen när filmen är slut puss hejj då länge // Blondii


 

Av Ebbizz - 2 november 2011 23:50

 


Normal man ser ut när Line har kameran , jag tycker iallafall att jag är söt *host host*

Av Ebbizz - 2 november 2011 23:10

här kommer bilder från idag det är inte alla men datorn e seg;)


                                       

..

Av Ebbizz - 2 november 2011 23:07

Cha cha bloggen =D Idag vaknade jag kl 12 typ sen runt 2 cyklade jag till Line =D sen tog vi lite bilder som kommer sen ;) Sen va vi i stallet och jag följde med Line till tandläkaren xD men men nu ska vi lyssna på musik och jag ska ladda upp bilderna i nästa inlägg =D puss hejj min dag lite kort ;) // Blondii

Av Ebbizz - 1 november 2011 22:47

Cha cha bloggen =) Idag har jag inte gjort så mycket jag har dunkat eminem och kapten röd och nexkid typ och slappat dagen har arit chill =)<3 Sen så senare mot kvällen efter vi ätit kl typ 5-6 så gick jag ner på rummet och kollade på 'Miffo' på 4:an sen gick jag upp till mamma och kollade på någon annan film på 5:an och nu ska jag kolla klart dom sista 5 min på 'Gost någonting' på 7:an =) Lite läskigt men roligt =D Sen efter det så tror jag nog att jag ska sova =D Eller jag ska kolla på 'svenskas hemliga dröm' xD Den e ite random men men xP 


Pusspuss gonatt sov gott så hörs vi imon // Blondii



 

Av Ebbizz - 1 november 2011 20:54

                             


Imon blire nog att dra till stallet och ta höst bilder med hästarna eller så blir det bara att ta vanliga höst bilder eller bara va med Line ;)

Presentation


Ebba heter jag. Du har just nu klickat deej in på en blogg som jag hoppas du vill stanna på.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards